Translate

16 november, 2016

SINTRA, PALÁCIO DA PENA OCH KLASSISK MUSIK



Sarah från Australien hade en hyrbil och hon frågade om jag ville med till Sintra och kolla på Palácio da Pena. Det ville jag såklart! Jag, Wim och Sarah packade in oss i bilen och begav oss.

Vi satte oss i bilen och försökte koppla in en mobil för att kunna lyssna på musik men det lyckades vi inte med. Då fick det helt enkelt bli radio och där fanns det allt från vanlig mainstream musik till klassisk. Vi valde klassisk främst för att det gav hela resan och omgivningen större mening då det är så jädra pampigt.



 Vi ställde bilen och började vandra mot toppen.

  Lyckades gå uppför ett fint kvarter med en fin balkong, växtgäri som jag är älskade jag det.



En kunde åka häst och vagn men det ville inte vi.
 Vi haffade en tuktuk och satte av!
 Citroner på vägen upp mot Palace da Pena.
 Selfie i en jädrigt guppig tuktuk.
 Kolla utsikten bara, wow.
 Wim var med. Vi har sanslöst roliga selfies från tuktuk-turen.
 Väl framme vinkade vi av vår chaufför och klev in.


 Palácio da Pena, kolla vad vackert det är.
 Och utsikten. Dog nästan av allt fint.
 Hittade denna vackra monsteran och blev alldeles till mig.






Lite utsikt och ett porträtt på Sarah.
 Det är sjukt häftigt men det finns en hel del fula grejer också. Som denna groteska fulingen.




 U.T.S.I.K.T.E.N


 Som ni ser var vi mållösa.


 Så jädra vackert.
 Vi gick en runda inomhus också men jag var helt klart mer fascinerad av utsidan.
 Sedan skulle vi vandra nerför berget. Vi alla hade flipfloppar och som vi pinnade på. Vi hade bestämt att om vi åker upp så går vi ner, och det gjorde vi!

2 kommentarer:

Saga sa...

men åh så vackert!!
hade inte du kunnat göra ett "måste göras i Portugal"-inlägg? <3

my sa...

Åh vad härliga bilder :D