Translate

23 juli, 2015

HÅKULL

Kristihimmelfärds kom med en rasande fart. Vi, jag, min storasyster och hennes gäng hade bestämt oss att vi skulle på utflykt. Vi skulle gå uppför Håkull och avsluta med att grilla i närheten.


Vi började med att kolla in läget runt Håkull.




Dimman svepte in och svanen var i rätt position. Så himla vackert!


Det var gott om hästar i området så hästtjejen i mig hoppade av lycka.




Malin hade färgmatchat med sin fina gröna vårjacka. Jag flyttade till Helsingborg i april och umgås nu med min storasyster oftare när vi bor i samma stad igen, vilket är väldigt trevligt!




Naturen alltså, naturen är fantastisk.






Detta är Doris och hon hängde med på utflykt.


Håkull är Kullabergs högsta punkt på 187,5 meter vilket passade oss perfekt.












Kolla in den horisonten! Damn! That's beautiful.


Malin: Vet du vilket det bästa taket är Ingrid? -Nä sa jag. Trädkronor, sa Malin.


Så vi gick och beundrade det fantastiska taket över oss. Vi beundrade så pass att vi tappade bort resten av gänget.




Jag avslutar med en panorama på hur vackert det var på Håkull.
Efter att vi gick ner så tog vi oss till en perfekt grillplats. Därifrån har jag inga bilder eftersom vi var vrålhungriga och att jag helt enkelt glömde bort att fotografera. Det är så fruktansvärt gott att grilla. Efter grillningen la vi oss alla i gräset och njöt av att solen hade kommit fram och gjort vädret riktigt varmt.
En varm och go dag.

1 kommentar:

Malin sa...

åh, vad fint du fångat dagen! och vad härligt att bli påmind om det nu <3